Barcelonas moste!

Barcelona är en klubb som satsar bra och långsiktigt.. det fattar nog de flesta vid det här laget.. och om någon inte håller med så kan ni dra och komma med ett lag som har bättre ungdomsakademi än barca... nähe trodde inte det..



För att vi ska bli framgångsrika behöver vi förstärka.. med tanke på hur bra det går nu för tillfället är några övergångar kanske inte aktuella vid det här lagret när janauri transfern öppnas... men trots det vill jag påpeka på vissa grejer som jag tror de flesta barca fans håller med om...


Prioritet nr 1: Vänsterback

Västerback som prio 1 är kanske ingen överraskning med tanke på hur hängigt Eric Abidal har spelat den här säsongen.. och enligt mig överhuvudtaget i Barca-tröjan. Och Sylvinho som backup blir väl absolut inte yngre så att en vänsterback är absolut prio 1!

Mitt förslag till Laporta och Tixi är att kolla till höger eller som vi alla brukar säga till öster... Zhirkov.. Rysslands snabbe vänsterback är EXEPTIONELL bra och skulle passa i barca.. det är absolut inget fel med lite ryskt blod i katalonien.. plusitanken är väl att Hleb får en "landsman".

Prioritet nr 2: Vänsterytteranfallare

Kanske inte lika viktig som vänsterbackspositionen med tanke på att Henry gör bra ifrån sig i nuläget men men... han blir ju inte exakt yngre eller snabbare. Att sätta Hleb går inte... en lösning skulle vara att sätta in PEDRO som jag älskar vid det här lagret. Den här lilla tvåfotade mittfältaren (liknar en rom) är oerhört snabb och mer av honom är önskvärt!

Prioritet nr 3: Målvakt

Ständigt kritiserade Valdes har tagit alla med storm denna säsong. Med exeptionella räddningar kombinerat med ett bra spel har Valdes i mina ögon vuxit till en världsmålvakt... ähh lite för mkt att ta i eller ?? nää.. tycker absolut inte det.. och jag känner en som håller med mig.. Vincente del Bosque har FAKTISKT TAGIT MED VALDES I DEN SPANSKA TRUPPEN!!!

Så någon Asenjo som förstamålvakt blir det inte.. men jag säger aldrig nej till en ung målvakt.. Vi gör oss av med Jorquera och den komiske Pinto (eller gör honom till tredje målvakt) och köper in Asenjo och lånar ut honom en säsong... det vore en bra lösning.. Ni kanske tänker nu, men vem ska vi göra till andramålvakt .. joo duuu!! jag har tänkt ut allt.. Oier får ta platsen som andra målvakt.. och åtminstone chansen att visa vad han kan..

visca barca


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0