Bojan till Ajax?

Med färre spelminuter än förra säsongen, tack och lov för det!! så spekuleras det i media som vanligt om Bojans framtid i klubben.. nu spekuleras det i att Ajax kan vara beredda att låna Bojan i ett år med tanke på förlusten av Hunteelaar till Real.. Bojan säger själv att han vill utvecklas i Barca och ska träna hårdare för att få fler spelminuter i a-laget.

Vad har jag då att säga om det? Jo för det första tycker jag att Rijkaards största misstag förra året var att splittra upp Ronaldinho-Eto'o-Messi och ständigt möblera om där framme... med spelare som Dos Santos (EJ TILLRÄCKLIG BRA), Bojan (ABSOLUT INTE FÄRDIG) och Henry (FORMSVAG OCH KOMMER FRÅN SKADA). Mycket dumt av dig Rijkaard att du inte verkade fatta det!!!

För det andra har jag alltid tyckt att Bojan, Dos Santos och Henry aldrig kom upp i den nivå som krävs för att få spela i Barcelonas a-lag. Och såvitt jag vet så har Guardiola ändå hållit med mig till 50 %. Henry har den här säsongen visserligen blivit bättre, men Bojans situation står sig fast. Han är inte tillräckligt bra! Visst han kan bli det om några år, men det räcker inte! Vi är INGET Arsenal... visst tänker vi framåt, men inte som Arsenal och Arsene Wenger som slänger in en bunt 16- 17-åringar för att spela viktigt matcher. Nää... det fungerar inte.. och det förklarar ju också deras dåliga insatser på planen.

Om jag var Guardiola hade jag gärna låtit Bojan lånas ut till Ajax en säsong, där han åtminstone kan spela några fler matcher från start.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0